De Algemene Ledenvergadering
De Algemene Ledenvergadering (de ALV) is het hoogste orgaan binnen de VvE. De ALV beslist over het beleid van de VvE en over hoe de uitgaven worden gedaan. De uitgaven bestaan uit de vaste kosten, de variabele kosten en het bedrag wat wordt gespaard voor het kunnen uitvoeren van de werkzaamheden die zijn opgenomen in het meerjarenonderhoudsplan (MJOP). Het bestuur en eventueel een professionele beheerder zullen uitvoering geven aan de keuzes die door de Algemene Ledenvergadering zijn gedaan. Jaarlijks wordt deze vergadering gehouden en kunnen de leden hun stem uitbrengen over punten die op de agenda staan.
Zorg VvE beheer verzorgt de algemene ledenvergadering op een overzichtelijke en transparante manier. Daarnaast wordt de jaarplanning voor het planmatig onderhoud met illustraties en foto’s inzichtelijk gemaakt. Zo kan er door de ALV gefundeerde besluiten worden genomen over technische zaken die aan de orde zijn. Alle uitgaven voor planmatig onderhoud zullen worden getoetst aan de kapitalisatie en uiteraard het vermogen van de VvE. Zorg VvE Beheer zal het dagelijks bestuur en de ALV enkel adviseren, de ALV beslist altijd welke keuzes er gemaakt zullen worden!
Het is van groot belang dat zoveel mogelijk eigenaren aanwezig zijn. Enerzijds zodat een ieder de mogelijkheid heeft om zelf zijn of haar stem uit te brengen en op de hoogte te zijn van de situatie binnen de VvE. Anderzijds moet er een tweede vergadering worden uitgeschreven als er te weinig stemmen aanwezig zijn. Dit brengt voor een ieder onnodige kosten met zich mee. Laat uw stem dus niet verloren gaan en beslis mee over uw appartementencomplex en de wijze waarop de VvE omgaat met haar financiën!